Image Map

maanantai 4. elokuuta 2014

31. Greetins from London!

Hi there!

London. My favourite city <3

Herättiin 28.7 aikaisin aamulla ja mentiin lentokentälle, jossa söimme aamiaisen.

Aloitin heti teellä :D

Lento lähti 8:10 ja oltiin Lontoossa, Gatwickin lentokentällä jotain 9:15 paikallista aikaa. Tiesin että Lontoossa sataisi ja ukkostaisi kun tulisimme sinne äidin kanssa. Kun olimme Brittilandian yläpuolelle liimauduin täysin ikkunaan, kuin mikäkin monni ja kuolasin silmät päästä (ja ikkunan myös) se oli jotain niin kaunista. Peltoja ja niittyjä ja niiden seassa söpöjä taloja <3 Kun lähestyimme Lontoota, alkoi tulla pilviä ja yhtäkkiä olimmekin ihan pilvessä ja alkoi jytistä. Sitten juuri siinä kun olin monneilemassa ikkunassa salama iski ja mä säikähin ihan täpöllä. Kuului jätti "JYTYM BOOM" kun ukkonen jyrisi ja sitten jätti välähdys kun salama iski. Sitten pilvi hälveni ja jäi vähän taakse ja aloimmekin jo laskeutua kauniin maan kamaralle....kauniisti luisuen liukasta asfalttia pitkin....

Tälläinen näky odotti uljaalla saarella. Onneksi sade oli jo loppunut kun saavuimme junalla Victorian asemalle ja vaihdoimme siitä metroon. Oli vähän sekoilua alussa, kun unohtui suunta katsoa ja päädyttiin väärään metroon, mutta lopulta pääsimme liikkeelle.

Jäimme Imperial Wharfissa pois. Olin katsonut ja miettinyt kaikki paikat etukäteen moneen kertaan google mapsilla, jotta tiedän tarkalleen minne mennä. Mutta kun kävelimme sitä tietä millä hotellimme olisi kuulunut olla, hämmennyin. Missä se on? Tuossa oli vaan joku toinen hotelli. Onneksi britit ovat ihanan ystävällisiä ja lähellä olevat rakennusmiehet kysyivät "Are you lost?". Äiti selitti tilanteen ja rakennusmies sanoi että hotelli oli vaihtanut nimeä. Se on nyt DoubleTree Hilton. Me naurettiin äidin kanssa. Ei sitä joka reissu hotelli vaihda nimeä ja iloisena mentiin hotelliin. Joka muuten oli ehkä paras hotelli jossa olen koskaan ollut <3 Tervetulo toivotuksena saatiin TODELLA hyvät isot keksit. Joissa oli kyllä hitosti kaloreita. Tämän jälkeen mentiin keskustaan päin ja matkamme pysähtyi Tottenhan Court Roadille, jossa suuntasimme Forbidden Planettiin <3 PYHÄ KAUPPA! <3 Aivan ihana ♥ Siellä oli kaikkea ihanaa, näytän erillisessä postauksessa ostokset.

Pyhän kaupan ja hyvien ostosten jälkeen menimme syömään ja mitäs muuta kuin Italialaista ruokaa, äiti kun tykkää. Otin salaatin ja jälkkäriksi Cappucinon.

Sen jälkeen Piccadilly Circukseen. Siellä mentiin ekana Tokyo Toys:iin ja en ostanut sieltä mitään ja jälkikäteen ketuttaa miksen ostanut näitä -.- koska olen hemmetin moinen idiootti.

Menin sitten vielä Hollisterille, Super Dry:lle, Tommy Hilfigerille ja Harrodsille Knightsbridgelle.

Tällä kertaa petyin syvästi Harrodsiin, koska ne oli poistanut lemmikkiosaston kokonaan! Mitä ihmettä tämä on!? Mutta kuolasin kuitenkin HP tavaroiden päälle ja olisin niiiiiiiiiin halunnut Severuksen taikasauvan ♥

Harrodsin jälkeen syötiin ja mentiin ihanaan hotelliimme ♥

Seuraavana aamuna (olisin halunnut herätä aikaisin) heräsimme puoli yhdeksän (kun äiti ei uskonut). Sherlock Holmes museoon oli määrä mennä (että siellä on järjetön jono). Kun saavuimme ihanalle Baker Streetin asemalle, btw rakastan niitä "The next station is Greenpark." "This is Greenpark. Change here for the Jubilee and Victoria lines. Alight here for The Buckingham Palace. Please mind the gap between the train and platform". Tällä kertaa kuulimme tietysti "This is Bakerstreet" ♥ Ne sanat jää soimaan päähän.

Toi oli niin upee et oli pakko ottaa kuva. Nimikyltin toisella puolella on samanlainen ja toi kuva muodostuu Sherlockin päistä :D

Museon luo ei ollut vaikea löytää. Perillä odotti yllätys, jonka tiesin olevan siellä. Ihan hemmetin pitkä jono. Äiti ällistyi niin pahasti ja minähän tietysti tokaisin "Mitä minä sanoin"

Siinä siten jonotettiin puolitoista tuntia auringossa, kunnes päästiin sisään. Kun ovella katsoin jonoa, se jatkui melkein talon kulmaan saakka. Ja tuo talo on aika pitkä.

Museosta oli tosi kiva bongailla kaikkia juttujamitkä liittyy niihin tarinoihin. Onneksi oon lukenut yhtä lukuunottamatta kaikki suomennokset, joten tajusin noi jutut tuolta.

Museon jälkeen lähdimme Embankmentiin iltapäiväteelle. Olimme ajoissa, joten menimme pariin puistoon kävelemään.

Kävelimme myös Thamesin rantaa pitkin ♥

Thames on niin nätti ♥ Ja Lontoon puistot on niin hienoja, verrattuna Suomen.

Aivan ihanaa iltapäiväteetä nautimme viiden tähden Royal Horseguards hotellissa. Voin todellakin suositella paikkaa! Aivan mahtava palvelu, aivan ihanat leivät,skonssit ja herkut, sekä tee. Rakennus on myös historiallisesti mahtava, tarjoilija nimittäin kertoi, että se on ollut entinen Scotland Yard!

Otin sellaista teetä kun "Strawberry Cream" Ihan sairaan hyvää!

Harmi kun en skonsseista ottanut kuvia. Ne oli parhaita skonsseja mitä oon ikinä syöny ♥

Teen jälkeen halusin mennä St.Jame's Park:iin, koska se on äly nätti ja se oli Sherlockin yhes jaksossa. Nämä syyt miksi haluan mennä sinne xD

Ja taas britit on niin ihanan avuliaita. Ei meinattu löytää puistoon ja kun kysyttiin eräältä naiselta, hän juoksi katsomaan eri talojen välistä, mistä pääsisi parhaiten. Upeaa upeaa, kiitos.

Siinä silta mitä pitkin Sherlock ja Watson menivät

Siellä oli ihan simona lintuja. Ja erilaisia lintuja, ei pelkkiä korppeja, sorsia,hanhia ja pelikaaneja, vaan myös jotain joita en oo ikinä nähnyt. Jotain vesilintuja joita ei meiltä löydä.

Ja tässä vaiheessa juuri kun olin ottamassa näkymiä sillalta, kameran akku loppui joten siirrymme kännykällä otettuihin....

Puiston jälkeen käveltiin Buckingham Palacen ohi ja siitä Victorian asemalle. Matkalla oli ihana tee kauppa ♥

Päivän päätteeksi menimme vielä Oxford Circukseen etsimään mulle kenkiä ja syömään sushia ja sitten hotelliin.

Keskiviikko aamuna syötiin aamupala, pakattiin ja lähdettiin juna-asemalle. Siinä kestikin kaksi tuntia, kun tuli lippujen kanssa mutkia matkaan kun ei saatu aluksi niitä ostettua. Ja matkalaukkujen kanssa on aina hitaampaa.